Tramwaje Warszawskie otrzymały kilka ofert na wykonanie projektu wykonawczego dla nowej trasy na Gocław. Trzy z nich mieszczą się w budżecie spółki, która rozpoczęła ich badanie. Efektem zamówienia będą dokumenty pozwalające na ogłoszenie przetargu na prace budowlane, co może mieć miejsce w 2027 roku.
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na
stworzenie dokumentacji wykonawczej oraz aktualizacji już posiadanych dokumentów dla budowy nowej linii tramwajowej na Gocław. W postępowaniu złożono pięć ofert, z których trzy mieszczą się w budżecie przewoźnika - złożyły je DATABOUT (9,003 mln złotych), Infra-Centrum Doradztwa (11,624 mln złotych brutto) oraz konsorcjum PROGREG i Biuro Projektowe Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa (12,915 mln złotych brutto). Budżet Tramwajów opiewał na 15,130 mln złotych brutto. W jego widełkach nie zmieściły się oferty Voessing Polska (15,901 mln złotych brutto) oraz CONE AMG (20,959 mln złotych brutto).
Jak poinformowała warszawska spółka, proces badania ofert ma potrwać około dwóch miesięcy.
Po uzyskaniu opisywanych dokumentów Tramwaje Warszawskie będą mogły rozpisać przetarg na właściwe prace budowlane. Zgodnie z aktualnymi szacunkami postępowanie
mogłoby ruszyć w 2027 roku, oczywiście pod warunkiem znalezienia środków na sfinansowanie tego zadania. Oznacza to, że tramwaj mógłby dotrzeć do nowej pętli tramwajowo-autobusowej na Gocławiu po 2030 roku.
Tramwaj na Gocław to
około 3,6-kilometrowa, dwutorowa trasa tramwajowa na odcinku od alei J. Waszyngtona do pętli autobusowo-tramwajowej Gocław. Co bardzo istotne, na skrzyżowaniu nowej trasy i torowiska na Waszyngtona powstaną rozjazdy zarówno w kierunku centrum jak i w kierunku Ronda Wiatraczna i to niezależnie od wariantu modernizacji torów na Waszyngtona. Nowa trasa zacznie swój bieg w rejonie Kanału Wystawowego, a następnie pobiegną wzdłuż wspomnianego Kanału, wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych i w rezerwie tzw. Trasy Tysiąclecia. Dalej tramwaj pojedzie w ciągu ul. Bora-Komorowskiego do pętli tramwajowo-autobusowej Gocław.
Na trasie zaplanowano siedem przystanków (licząc wraz z pętlą końcową), most tramwajowo-pieszo-rowerowy oraz wiadukt tramwajowy nad aleją Stanów Zjednoczonych, która zostanie obniżona do poziomu minus 1, co sprawi, że tramwaj zostanie poprowadzony na poziomie 0. Każdy z przystanków ma mieć długość 68 metrów, co ma umożliwić jednoczesną obsługę dwóch tramwajów. Wyjątkiem będą przystanki końcowe i początkowe samej pętli.
Efektem inwestycji ma być czas dojazdu od pętli Gocław do stacji metra centrum w czasie 20 minut.